close
Menu

Tættere på kunderne

Nytænkning skal sikre kunderne endnu bedre og hurtigere service

Tættere på kunderne

Nytænkning skal sikre kunderne endnu bedre og hurtigere service

Maskiner behøver sjældent at komme på værksted for at blive serviceret. Og med rigtigt udrustede servicevogne og dygtige servicemontører kan en større andel af service og reparationer klares hos kunderne.

- På den måde bliver vores service meget mere mobil, og det vil helt klart give kunderne en oplevelse af at deres maskinforretning yder en endnu bedre service, siger servicechef Gert Freddy Jensen, Semler Agro.

Som sammenligning nævner han, at entreprenørbranchen klarer 98 procent af reparationerne i marken.

- Så selvfølgelig kan det også lade sig gøre, når det handler om landbrugsmaskiner, siger Gert Freddy Jensen.

Reservedele

Semler Agro arbejder desuden på at sikre en reservedelsdistribution, som er så hurtig, effektiv og tæt på kunderne, at de bliver endnu bedre stillede end i dag. 

- Mange kunder har traditionelt haft det godt med, at de kan køre hen til maskinforretningen og hente en reservedel, men vores fremtidige reservedelsforsyning bliver så hurtig, at det ikke længere vil være nødvendigt, siger reservedelschef Jesper Kjær Jørgensen.

Han har allerede talt med mange landmænd om Semler Agros strategi for at hæve servicestandarden, og han konstaterer, at de udmærket forstår strategien og gerne vil være en del af den.

- De kan udmærket forstå, at de i fremtiden ikke behøver at hente reservedele, fordi reservedelene kommer til dem, siger Jesper Kjær Jørgensen.

Han forklarer, at et dynamisk lager, som kan sikre en hurtig forsyning til kunderne, kun kan lade sig gøre med en centralisering kombineret med mobile reservedelsbusser.

Værksteder og ekspertise

Semler Agro satser på at have enkelte kraftcentre i form af nogle hovedcentre, som rummer stor ekspertise

- Men det er vigtigt at kunne yde en hurtig service, og det kan vi kun i kraft af mobile værksteder, som styres ved hjælp af GPS. Og så skal montørerne specialiseres.

- Vores folk kan ikke alt og kan ikke være eksperter i alt. Derfor bliver de mere specialiserede. - Nogle skal være gode til amerikanertraktorer, andre til tyskertraktorer. Og det kræver større områder at operere i, forklarer Gert Freddy Jensen.