close
Menu

Et strømlinet produktprogram

Text

Et strømlinet produktprogram

Semler Agro arbejder på at strømline og skærpe produktporteføljen som et led i en helt ny og moderne tilgang til at drive maskinforretning

Semler Agro vil gøre op med traditionen, hvor maskinforretninger kan levere næsten alt, hvad kunderne kan komme i tanke om at spørge efter.

Under overskriften 80-20 satser Semler Agro på en helt klar strategi, der handler om at fokusere sin indsats på 80 procent af det, kunderne efterspørger. Det sker for at være i stand til at løfte kvaliteten og kundetilfredsheden til nye højder, og det betyder sam- tidig, at Semler Agro er helt
åben om, at der er 20 procent, som Semler Agro ikke vil beskæftige sig med, fordi det er bedre at lade andre fokusere på de ting, eksempelvis udstyr til gylle.

Dækker de vigtigste behov

Det betyder, at Semler Agro på et tidspunkt vil dække hele Danmark med John Deere, Väderstad og enkelte andre kvalitetsmærker, som opfylder alle de væsentligste behov hos de fleste landmænd og maskinstationer. Den eksklusive, landsdækkende forhandling af Väderstad er på plads, samt en tilsvarende landsdækkende aftale om forhandling af gødningsspredere fra Sulky, desuden er det planen, at enkelte afdelinger skal forhandle maskiner og redskaber, der er særligt behov for i en enkelte afdelings område.

- Vi vil med andre ord strømline og skære produktporteføljen lidt til, siger salgsdirektør Lars Frederik Henningsen, Semler Agro.

Det skal være enkelt

Han forklarer, at det handler om at Semler Agro vil være hammer- dygtig til de ting, der satses på. - Vi satser på en klar to-brand-strategi med John Deere og Väderstad som omdrejningspunktet for forretningen. Og så vil  vi gøre det enkelt at handle hos os, siger Lars Frederik Henningsen.