close
Menu

Semler Agro satser på regionale epicentre for lokal succes

Pressemeddelelse: 

Maskinforretningen Semler Agro er i gang med at forbedre afdelinger fordelt over hele Danmark. Strategien med regionale hovedcentre skal styrke leverancerne til landbruget og gøre det muligt hurtigt at betjene kunderne ved nedbrud.

Semler Agro har netop afsluttet det første pilotprojekt, hvor natlevering fra Næstved skal forsyne hele Sjælland med reservedele. Det er kun det første af mange testperioder i den kommende tid, hvor maskinforretningen er i gang med at opbygge regionale hovedcentre for servicevogne og reservedele. Målet er at øge lagerkapaciteten af reservedele for hurtigt og effektivt at kunne udbedre skader ved nedbrud.

- Næstved er det første sted i Danmark, hvor vi er gået i luften med vores reservedelscenter, der skal forsyne hele Sjælland. For kunderne betyder det, at vi kan have flere dele på lager, og at vi hurtigt kan få delene bragt ud til vores serviceeksperter i deres servicevogne eller hjem til deres adresser, siger Gert Freddy Jensen, servicechef hos Semler Agro.

 

Nye initiativer vil fortsætte

De nye tiltag vil i løbet af 2017 sprede sig til at omfatte hele Danmark, hvor enkelte af disse filialer vil blive styrket for at kunne leve op til målsætningen om at blive landbrugets bedste samarbejdspartner.

- Landbruget udvikler sig konstant, og vi igangsætter hele tiden nye initiativer, så vi kan flytte os med i den retning, det kræves. Derfor tror vi også på, at de regionale hovedcentre vil give vores kunder en bedre service, forklarer Gert Freddy Jensen.

Næstved-filialen gik 1. april i luften som hovedcenter og leverer altså dele direkte til servicevognene, kunderne og de andre filialer på Sjælland. Ligeledes er Semler Agro Vejrup ved at blive klargjort til at være hovedcenter for det sydlige Jylland og Fyn, mens en lignende opgradering af aktiviteterne i det nordlige Jylland vil blive igangsat senere på året.

Succes med reparationer on site

Semler Agro forventer i 2017 at ramme en milliardomsætning, hvorfor også kundernes forventninger til maskinforhandleren er voksende. Derfor brugte Semler Agro vinteren på at opgradere mængden af servicevogne, som hurtigt kan rykke ud til landbruget, når der opstår akut behov eller skal gennemføres serviceeftersyn, uden at maskinen skal fragtes til en af filialerne.

Her oplever Gert Freddy Jensen og resten af Semler Agro, at der er stor opmærksomhed omkring deres evne til at løse problemer væk fra værkstedet.

- Vores serviceeksperter har travlt med at besøge vores kunder i hele landet. Vi mærker, at landmændene lige så stille er ved at vænne sig til, at vi er til stede tæt på dem, selvom vi ikke har en filial for enden af deres mark. Og nu bliver vores servicevogne ligeledes bedre forsynet med reservedele fra vores hovedcentre for at vi kan styrke denne del af forretningen, siger Gert Freddy Jensen.

Semler Agro står eksklusivt for forhandlingen af Väderstad og har forhandling af John Deere i Danmark med forretninger fordelt over hele Danmark.