close
Menu

Semler Agro fortsætter forøget kundefokus efter regnskab

Investeringerne i at blive landbrugets bedste samarbejdspartner fortsætter hos Semler Agro, der netop har præsenteret årsregnskabet for 2017 med et forventet og acceptabelt resultat.

Semler Agro har i 2016 sat øget fokus på kundeoplevelsen i landbrugsbranchen, mens der også på de indre linjer er blevet investeret i at støbe fundamentet for fremtiden, således at ambitionen om at blive landbrugets bedste samarbejdspartner kan opfyldes.

 

Derfor er årets resultat på minus 24,3 millioner kroner efter skat både forventet og acceptabelt ifølge ledelsen, når omstændighederne tages i betragtning. For Semler Agro A/S har året 2016 været præget af forretningsovertagelser og sammenlægningen af fem individuelt drevne selskaber med 12 John Deere-forretninger. 

 

Driftsresultatet er derfor negativt påvirket af engangsomkostninger til organisationstilpasninger, it-investeringer, køb af driftsmateriel, samt ikke mindst ensretning af regnskabspraksis, så det følger den samme regnskabspraksis som for Semler Gruppens øvrige selskaber. Dertil kommer udgifterne til Semler Agros lokationer med branding, CI og skiltning, forklarer adm. direktør Kim Skovgaard Rasmussen.

 

- 2016 har været et 'hæsblæsende' år med mange nye forretninger, mange nye kollegaer og mange investeringer. Men samtidig har året også for alvor givet os troen på det potentiale, der ligger i at udvikle forretningen. Vi har brugt rigtig meget tid og mange ressourcer på at lægge en masse bolde tilrette, og her i 2017 begynder vi at kunne sparke dem i mål, siger Kim Skovgaard Rasmussen og fortsætter:

 

- Samtidig er jeg også rigtig glad og stolt over vores mange medarbejdere i Semler Agro, som gør en meget stor indsats ift. implementering af de mange nye tiltag, vi har gang i. Deres loyalitet til vores produkter og Semler Agro er fantastisk at opleve og danner i den grad grundlag for vores optimisme

 

Tættere på landbruget

Semler Agros fokus er fortsat på at udvikle hele forretningen, hvor både kundeoplevelsen og fortsat implementering højteknologiske produkter til landbruget og den grønne sektor får stor opmærksomhed nu og i de kommende år.

- Vi er fortsat ekstremt fokuseret på vores kunder i Semler Agro. Vi vil levere branchens bedste kundeservice og være et supplement til den udvikling, som landmændene allerede selv har taget hul på. Vi vil komme tættere på deres hverdag ved at øge servicegraden, søsætte tiltag omkring robotteknologi, udvide vores afdelingen med servicebiler og skabe en meget mere effektiv logistik omkring reservedele, fortæller Kim Skovgaard Rasmussen.

 

Regnskabet ændrer ikke på Semler Gruppens tanker omkring landbruget. Koncernen tænker langsigtet, og har for vane at udvise stor beslutsomhed, når der implementeres nye strategier - og det gælder også for Semler Agro, forsikrer direktøren.

 

- Semler Agro har en dansk familievirksomhed i ryggen, der bygger på traditioner og tager landbruget seriøst. Vi ser stort potentiale i at tilbyde de bedste produkter, nyeste teknologier og den bedste service til de danske landmænd. Vores plan er at skabe landbrugets bedste samarbejdspartner, som de næste mange år er den personlige leverandør af landbrugsmaskiner og styresystemer. Semler-koncernens historie bygger på 100 års erfaringer og traditioner, der også beviser, vi går aldrig halvhjertet ind på nye forretningsområder. Årets resultat gør ikke vores tro på dansk landbrug mindre.

 

Vi glæder os tværtimod til fremtiden og sammen med landmændene at kunne udvikle dansk landbrug, siger Kim Skovgaard Rasmussen.